fredag 17 februari 2012

Fokus på det egna arbetet!!

Tänk om vi politiker skulle kunna fokusera på vårt eget arbete!

I senaste Mitt i Värmdö kunde jag läsa om oppositionsrådet Lars Bryntessons reseräkningar. Denna notis borde vara helt ointressant för läsaren, om läsaren inte vill eller saknar förmågan att sätta sig in i det politiska arbetet. Själv har jag som tidigare ekonomiansvarig inom både större och mindre företag attesterat rese- och traktamentsersättningar långt över det belopp som nämns i artikel. Jag kunde under denna min tid även konstatera att det inte sällan var de personer som varit mest aktiva på marknaden som även hade de största räkningarna men i netto ändå bidragit med de bästa resultaten. Det kan ju helt enkelt vara så att Bryntesson även om jag inte delar hans åsikter i mångt och mycket, ändå presterar ett resultat utöver det vanliga för vår kommun vilket naturligtvis även medför högre kostnader. I en demokrati skall vi även se oppositionen som en tillgång om läsaren av detta tillåter.

Detta är inte sagt som en ursäkt för någon som fuskar med sina reseräkningar, men först skall väl ändå detta fusk konstateras, innan man hänger ut en människa.

Det kanske inte vore så dumt om vi inom politiken såg lite mer till de resultat vi presterar i stället för att ägna oss åt personförföljelse. Visst ibland kan det vara befogat men då bör man ha på sig om fötterna som det till vardags kallas.

Hälsar Jan Dolk

PS. Vore väl kanske inte så dumt om vi får se lite reseräkningar från de regerande politikerns som en del av bevisen för att de arbetar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar