måndag 21 mars 2011

Uppstånden igen ?

Jag vill inte påstå att han är något helgon men Stefan heter han
Jag vill gratulera Stefan Mårtensson,
till ett uppmärksammat uppbehåll med sitt bloggskrivande på en vecka, sällan röner en tystnad så stor uppmärksammhet. Det måste väl ändå bero på att bloggen verkligen har något att säga och att när han säger det; Är trovärdig!
Jag glömmer aldrig den afton för något år sedan, då bloggen Mårtensson och jag som dåvarande Moderat skulle träffa oppositionsrådet Lars Bryntesson. Detta möte hann inte äga rum innan det rönte den största av uppmärksammheter, ja man rent av ringde kommunstyrelsens ordförande och "skvallrade" om att jag tillsammans med Värmdös "värsta" bloggare var på väg till en gemensam vän. Inte ens när jag arbetade inom Östblocket rönte jag så stor uppmärksamhet runt min person och det vill inte säga lite.
Denna moderata uppmärksamhet kom så småningom att leda till en viss förföljelse av mig som person vilket jag idag ser som något positivt.
Moderaternas ordförande Hans-Ove Görtz som krävt att jag skulle ljuga beträffande en tidigare kommunstyrelsens ordförande, trodde sig då ha fått vatten på sin kvarn att göra sig av med mig, detsamma försökte han nu med Mårtenssons medlemskap inom Moderaterna, dock med ett stort misslyckande som följd.
När det begav sig önskade jag av integritetsskäl söka annat medlemskap än hos Moderaterna. Hur det interna demokratiarbetet inom Moderaterna Värmdö går till? Är naturligtvis en fråga inom den koncernen. Passerar den revisionen? Så vad kan man säga.
Men jag vill åter gratulera Moderaterna till några betydelsefulla kompetenstillskott i vår kommun.
Det kan sannerligen behövas.
Väntar nu på våren
Jan Dolk
PS
Allvarligt talat så tror jag inte att det var så många som hade hoppats på att bloggaren "Stefanus" skulle ha tystnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar