torsdag 3 mars 2011

Gustavsbergsbadet!

Ett bra bad för de som hittar dit.
Så har det åter hänt !!!
Jag måste åter ställa mig frågan ! Hur mycket kostar Gustavsbergsbadet, Värmdös skattebetalare?
Igår då jag besökte Gustavsberg, blev jag förföljd av en bil vid parkeringsplatsen, föraren klev ur sin bil, bad om ursäkt och frågade vart Gustavsbergsbadet var beläget. Till saken hör att det var ungefär 150 meter ifrån själva badet. Jag tittade förvånat på den frågande och pekade bort mot höger och svarade;Där borta ligger det. Föraren körde upp på vägen till Aspvik och fortsatte. Jag skämdes för min otydlighet. Ja eftersom det tydligen inte räckte med att jag pekade på badet 150 meter ifrån detsamma så skämdes jag. Jag började titta och leta efter skyltar till badet, upptäckte då ganska snart att jag inte alls hade anledning att skämmas för min otydlighet.
Vad tusan håller man på med i ledningen för vårt badhus? Visserligen vet jag med många flera att ordförande i styrelsen för detsamma oftast är otydlig, men på något sätt måste väl ni i ledningen förstå att hjälpa denne tafatte man till att marknadsföra badet bland annat med lite bättre skyltning. Tyvärr var inte det här första gången någon frågade mig om vägen till badet, jag tror att det har hänt mig sju gånger. Sju gånger har alltså en kund till badet frågat mig om vägen till detsamma, vågar jag sen tro att jag inte varit ensam om detta fenomen, blir min undran: Hur många kunder har badet missat på grund av otydlig skyltning? Så frågan kvarstår; Är inte badet tillräckligt dyrt för Värmdös skattebetalare? utan att vi behöver förlora kunder till badet på grund av dålig marknadsföring, i det här fallet, med något så enkelt som en korrekt skyltning.
Innan badet kom till föreslog jag mina pertikollegor att badet borde ligga mitt emot glashuset vid Farstaviken, vid det så kallade "Kalsongberget". Idag hade ett badhust utgjort en trevlig pendang till det kommande muséet på Hålluden för de besökar som kommer via båt till Gustavsberg. Svaret blev: Det här lägger vi oss inte i. Det här är sossarnas och Christer Hedbergs sak vi vill ju egentligen inte ha badet. Som de flesta vet fick vi en folkomröstning i fråga och den talade i sig sitt tydliga språk.
Nu har vi ett bad och det menar jag är bra t o m mycket bra, men vi bör ju göra det bästa för att minimera skattebetalarnas kostnad för badet. I brist på annat ord; Kalla det marknadsförning.
Badhuset är även en mötespunkt för många av våra innevånare och en mycket bra sådan.
Ni som hittar till badet. Ha nu en trevlig dag och ta ett dopp.
Jan Dolk
PS
Ni som marknadsför badet "Gå och bada"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar