onsdag 14 november 2012

Politiker tar ut förmåner - skolan får spara

Jag har diskuterat skatter och nedläggningar av skolor på denna blogg. Som de flesta av denna bloggs läsare förstår är jag mot lägre kommunalskatt just nu och vill inte att några skolor ska läggas ned. Mycket snart behöver vi dem nämligen igen.

Desto mera förvånad är jag över hur ledande politiker kan få förmåner utan att de beslutas i demokratiskt ordning, länkhttp://www.martenssonsmeningar.blogspot.se/2012/11/kand-anka-simmar-i-egna-vatten-och.html.

2 kommentarer:

  1. Moget att plocka bort min kommentar... Jag försöker igen eftersom du kanske raderade den av misstag, exakt var är det du har diskuterat skatter och skolor på din blogg? Jag hittar inte den posten.

    SvaraRadera
  2. Hej Fredrik,
    om det är så att jag plockat bort något, är det ett misstag, dock är det från min sida ingen hemlighet att jag menar att en nedläggning av våra skolor i samband med en skattesänkning på 5 öre rimmar dåligt. Skall vi nu även satsa på en cirkus blir det än värre och det med även en tanke på det nedlagda stallkraftprojektet.
    I övrigt menar jag att Du gör ett fantastiskt bra arbete för våra ungdomar.
    Hälsar
    Jan Dolk

    SvaraRadera