tisdag 15 februari 2011

Skattelapptäcke!

SKATTELAPPTÄCKE!!
Pensionär arbetat sedan femton års ålder, Följdaktligen en god skattebetalare under hela mitt liv. Jag är glad hade möjligheten till studier parallellt med mitt arbete. Detta kom sedermera att leda till relativt välbetalda anställningar. Jag vill även påpeka att jag arbetat som egenföretagare med en hel del anställda vilket även det ledde till höga avgifter till stat och kommun vilket naturligtvis är i sin ordning. Hur skulle vi annars ha klarat av våra skolor, vår vård och omsorg.
Frågan blir nu, vad kommer att hända i framtiden?
Minimera fusket! Ta bort alla avarter till bidrag och avdrag som ger fuskarna möjligheter till än mer mygel än vad de håller på med.
Den nya socialdemokratin har ju dessutom annonserat att de vid eventuell valvinst kommer att höja våra skatter. Inte bra! Pengarna är bara att hämta in om nu de som ansvarar för vårt system ser till att göra sitt jobb. Inte så säkert enligt min och andras erfarenheter.
Dessutom önskar ju vad jag kan förstå Socialdemokraterna gå tillbaka till gamla värderingar
d v s de värderingar som Moderaterna norpat av sossarna. Illa Illa !
Man kanske rent utav går tillbaka till den gamla tidens tvångs anslutningar för att reda ut sin egen ekonomi som försämrats av alla medlemmars avhopp.
Nu hamnade jag lite vid sidan om huvudbudskapet; Gör rent i Skattelapptäcket innan nya påfund tas i bruk. Det lär finnas både proffesorer och andra kunniga inom det statsekonomiska området som är beredda att ta itu med frågan.
Ha det så bra.
Jan Dolk
PS Apropå mygel med hyresrätter ju mindre tillgång desto större efterfrågan leder till större benägenhet till fusk och svarta pengar. Vilka är det som har ställt till det här? Kan knappast skylla på socialdemokratin här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar