torsdag 24 februari 2011

Torg och Marknadshandel = Skattebrott/Fusk

Hötorget en gång i tiden!
En av de största skandaler jag varit med om!!!!!
Torg och Marknads-handel förrycker konkurrenskraften genom omfattande fusk!länk
Helt plötsligt vaknar skattemyndigheterna, efter att ha sovit, i över ett sekel.
Det är mycket som har förändrats i Sverige under de senaste tjugo åren. På gott och ont har vi haft en ökad invandring. En invandring som jag menar i grunden borde vara god. Tyvärr har det dock visat sig att de seder och bruk som våra vänner invandrarna har fört med sig från sina hemländer, inte alltid har varit anpassade till Svenska seder och bruk och definitivt inte till vår lagstiftning
Detta fenomen har våra myndigheter totalt struntat i, vilket många gånger lett till att torg och annan kontanthandel övertagits av entreprenörer från andra kulturer, där viljan till en förpliktelse mot samhället inte alltid överensstämt med Svensk lagstiftning
Denna handel har inte sällan utnyttjats av större koncerner. Genom att med svarta varor stötta mindre seriösa "entreprenörer" är det så att seriösa företagare inte skall göra sig besvär, emedan strukturen inom handeln passar de oligopol som genom sina "rör" levererar till den mer normala och volymgivande handeln det vill säga sina kedjor.
Kedjor som har över 93% av den totala marknaden och därmed samma prissättnings grad.
Vad detta system kostar svenska konsumenter? Vågar jag inte tänka på.
Vad det kostar svenska skattebetalare? Är än värre.
Tråkigt nog tycks ekobrotts myndigheten till dags datum gått i intensiv takt med en ekonomisk brottslighet av oanat slag. Jag vill här inte nämna några namn, men en skam är det.
Själv har jag försökt driva frågan till Högsta Domstolen "i folkmun kallad Rabattvaruhuset". Dessa domare menade emellertid inte att det var värt besväret att ta upp ärendet.
I botten av detta gigantiska svindleri rör det sig om dryga tre miljarder kronor. Vad det rör sig om genom de totala leden är siffror som jag inte ens kan drömma om.
Men "fan" tar den som vågar säga något härom då blir det både utvisning och uteslutning från det samhälleliga Sverige.
Personligen är jag för alternativ och en fri marknad men som sagt då skall den vara fri för alla, men självklart under ett identiskt regelverk.
Själv vågade jag en gång i tiden drista mig till att både skriva och uttala mig om detta fenomen i olika media, jag glömmer aldrig när AX-foods Antonias man då hoppade omkring som en sprätthöna i TV för att hitta argument att försvara sig med. Nåja med lite hjälp uppifrån, jag menar då politiskt så klarade de sin koncern. Fasoner som kostade oss konsumenter miljardtals kronor.
Lite tjatigt blir det allt och vem vill för övrigt känna sig lurad.
Ta hand om varandra gå ut i solen fast det är kallt,
det skall jag göra, för att kyla ner mig lite.
Jan Dolk
PS
Varför nöja sig med det man skall ha, när man kan ta allt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar