torsdag 1 december 2011

Öppenhet och insyn!



Tamannen Håkan Calle


Vem äger politiken alternativt våra politiker? Frågan är värd att ställas, efter senaste tidens händelser och debatt runt lagstiftningen beträffande offentliggörandet av bidragsgivarna till "våra" politiska partier. De första som tog tillbaka sina krav på offentlighet var Socialdemokraterna och de sista som gav med sig var "Det nya arbetarpartiet Moderaterna." Jag hoppas nu att det gamla arbetarpartiet Socialdemokraterna drar tillbaka sin senaste ståndpunkt att inte offentliggöra bidragsgivarna till våra politiska partier. Det är för oss vanliga människor och väljare ytterst intressant att få reda på vem eller vilka som äger våra politiker och därmed även styr vårt Sverige. Jag är glad åt Moderaternas slutliga ställningstagande dock eftersom vi från det hållet alltid har varit mot onödiga bidrag så förväntar jag mig naturligtvis att bidragsgivarna på den kanten är mycket få, eftersom jag tror och hoppas på att det är medborgarna i vårt land som "äger" maktapparaten. Ha nu en bra dag Jan Dolk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar