tisdag 22 november 2011

Tänk om??











Två sköna juveler, från vänster till höger.

Tänk om det hade varit så att Håkan Juholt hade varit någorlunda ärlig? Hur hade det då sett ut i alla våras opinionsundersökningar? Den ena skandalen efter den andra har avlöst varandra inom regeringen, jag tänker då på realisation av vår vårdstruktur inom äldreomsorgen (Carema) ävenledes går tankarna till giriga friskoleinnehavare samt inte minst till Sofia Arkestens (M) historiebeskrivning av sitt eget parti och inte att förglömma hennes stöld av kollegors politiska program. M a o hon, Sofia, försöker stjäla både bakgrund och framtid från andra. Nåja så har vi ju Tolgfors, Billströms och Douglas hyresavtal.
Ja tänk om! Håkan Juholt hade varit lite ärligare än han är? då hade det nog sett annorlunda ut. Tyvärr kan jag bara konstatera att Håkan Juholt har blivit och är en symbol för det politiska myglets legitimitet, ty hade han bara varit lite ärligare så hade ju regeringens största revisionsmakt, oppositionen haft något att sätta emot. Ja tänk om?

Dessa frågor jag ställer, ligger inte till grund för min egen inställning till att förändra min syn på det politiska arbetet eftersom jag alltid har utgått från att våra politiker är våra demokratiskt valda förtroendepersoner och därmed i mitt huvud självklart ärliga.

Men sent skall syndaren vakna. Nu för tiden får dom bevisa att dom är ärliga innan jag och förhoppningsvis även andra ger dessa många gånger självvalda människor vårt förtroende.

Ta hand om varandra

Jan Dolk

PS, Besökte vår vackra kyrka, det var under en familjegudstjänst, många besökare var det en musical utspelades Troligtvis med namnet "Min största önskan". Det visade sig att tre ungdomar fick genom en bonde önska sig vad dom ville. De två som önskat sig guld och ädla stenar eller önskan om att vara bäst, dessa två ångrade sig. Den tredje fick då tänka till lite extra, man hade ju endast en önskning, hon önskade då att alla i hela världen åtminstone fick en vän en vän i förtroendet. Att ha förtroende för varandra är en nyckelfråga som borde gå till politikerna fram.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar