måndag 14 november 2011

Pudeln blev en hel rondellhund!!!





De nya Moderaternas pudel lite rosa måste den vara!

Till höger; tidernas rondellhund eller?


Moderaternas Mats Gerdau , har tagit bladet från munnen!! Moderaterna gör en Pudel! Blev till en hel Rondellhund!

Gerdau menar nu att man måste genomlysa de privata vårdgivarnas beteende i girighet,länk. Undertecknad har vid ett flertal tillfällen påtalat detta vidriga fenomen inom den "nya" och alternativa vården. Fredrik Reinfeldts kompisar familjen Borelius har ju tillsamman med extremkapitalister av allehanda de slag fått tillskansa sig fördelar som inga andra företag. I det här fallet gäller det ju Attendo Care, ett företag som har sitt säte på Caymanöarna och Carema som är i ropet just nu, har ju sitt på Jersey. Det är så att man inte tror att det är sant, när svenska regeringar slumpar bort skattebetalarnas tillgånga i form av infrastrukturer och företag till privatpersoner och kompisar i skatteparadis. (Typ Italiens Berlusconi) Jag undrar om inte Sveiges talman har ett finger med i spelet här också, likväl som han hade som näringsminister i mitten på 90-talet. Jag vågade även då säga ifrån, jag måste erkänna att det kostade en hel del, men jag kan med tillfredsställelse konstatera att mitt agerande givit ett viss resultat, inte minst verkar detta gälla ekobrottsmyndigheternas agerande. Ibland kan man ju till och med förledas tro att de gör sitt jobb, alltså jagar ekobrottslingar. Tro mig när jag menar att jag är för alternativa former av vård. Vården skall då vara konkurrensneutral till samhällets egna vårdformer. Det är inte ägarskapet det är frågan om, utan ledarskapet.

Jag menar att inom vård, skola och omsorg kvalliten alltid skall stå i främsta rummet, oavsett vårdgivare dessutom skall de pengar som blir över åtminstone beskattas i Sverige och inte i något skatteparadis. Med andra ord jag är heller inte emot att ett bolag går med vinst, men förutsättningarna måste vara jämställda på den markanad det gäller.

Här borde det finnas utrymme för en anständig människa att agera, varför inte Maria Larsson?

Ha nu en bra dag

Jan Dolk

PS Ibland skulle man helst inte säga: Vad var det jag sa? Beträffande de ekonomiska brottsligheteten är Calle Bildt fortfarande skyldig mig ett svar. Måste här berömma Göran Persson, Laila Freijwald, Anders Sundström och Margareta Winblad, dom svarade i alla fall så även Ulf Adelsohn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar