tisdag 1 november 2011

Rabatt på brännvin!

Högsta domstolen (rabattvaruhuset i folkmun), vill ge rabatt på spritintag,länk inte undra på att det det tycks gå åt fanders med moralen och därmed är förruttnelsen innifrån ett faktum. Här hjälper det inte med att säga att Sveriges ekonomi är god. Allt är inte pengar! Att ge rabatterade straff för fylla, måste väl ändå anses som ett hån mot bl a de trafikoffer som orsakats genom fylleriet och varför inte nämna de brott i hemmen som begås i form av misshandel på grund av alltför stort spritintag. Det kan väl inte vara så att Högsta domstolen har fått politiska direktiv ifrån det ledande i Sverige?
Det kan väl inte vara så att endast för att någons släkting kört rattfull,länk så ändras våra lagar efter den det berör. Jag vill inte tro det, men numer vet man ju aldrig. Tänk er själva den flygkatastrof som nyligen inträffade i Ryssland där en svensk hockeymålvkt var en av dem som förolyckades. Piloten var full! Han var så full att han bromsade i stället för att gasa när planet skulle lyfta och därför gick det som det gick. Jag bara frågar: Skulle spriten då vara en förmildrande omständighet? I mina ögon och öron, knappast, utan snarare tvärtom. Som även min gamla mormor sa: "Ur led är tiden!"

Länge leve den anpassade brottsligheten var det någon som sa, men det var inte jag.

Ha en bra dag hälsar Jan Dolk

PS Kolingen till Bobban: Har rö hört att Jonne slutat supa? Åh tusan när dog han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar