måndag 23 januari 2012

Håkan Juholts avgång.

En man där bäst före datum har gått ut?

Många har turerna runt Juholt varit, man kan som icke socialdemokrat tycka och mena att det här blev bra för alliansen. Jag tillhör dom som menar att socialdemokratins sönderfall inte är bra för alliansen. Vad alliansen idag behöver är den starkaste av revisorer, det vill säga en stark och saklig opposition. En opposition värd namnet som vid varje val skall vara ett värdigt alternativ till vår regering och dess makthavare. Detta för att ingen regering i ett demokratiskt land skall sitta säker för oliktänkande delar av ett samlat folk. Det som har hänt kan man i vissa fall raljera över, Juholt kom från ingenstans till att bli partiledare för då Sveriges största och traditionsrika parti. För mig som är uppväxt under en socialdemokratisk era på gott och ont, fanns det ju så många fler och bättre alternativ än Juholt. Jag vill nämna några Margot Wallström, Thomas Bodström Anders Lago och inte minst Ilia Batljan. Jag och många med mig vet med säkerhet inte vad som då hände i den socialdemokratiska valproceduren. En sluten process med mycket övrigt att önska, man tycks ha glömt borta att Sverige trots allt torde vara ett demokratiskt land, där öppenhet bör vara ett ledord. Jag som alliansväljare, hoppas nu att vår opposition tar till sig av sina misstag och kommer tillbaka stärkta och därmed även kunna ta upp kampen om makten i Sverige. En kamp som är livgörande och behövlig. Hälsar Jan Dolk.

PS. En stilla fundering från Bänken: Janne kan det vara så att det blir samma sak som med Mona Shalin och hennes Toblerone? Jag trodde ju aldrig att hon skulle komma tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar