fredag 26 februari 2010

Stallkraft Vision häst i Värmdö

Igår torsdag 25 februari, var jag som jag ofta är på lunch med min Rotaryklubb Värmdö Skeppslag. Vid våra luncher har vi nästan alltid intressanta föredrag. Igår träffade jag bl a Eva Bergström och Johnny för första gången. Det blev ett intressant föredrag om ungdommar som arbetar med häst och övrig djurskötsel. Det här arbetet betyder mycket för Johnny även för min kompis Sussi som arbetar på stallet två gånger i veckan.
Vi människor är olika, det gillar jag, speciellt om man inser att alla människor är resurser.
Det var det föredraget handlade om att inse att alla människor har en inneboende resurs som vi gemensamt kan ta vara på, ty varje människa har ett egenvärde och ett behov av att känna sig stolt.
Sussi, hon som jobbar på stallet två gånger i veckan, gör mig stolt för hon säger att jag är hennes kompis. Jag hoppas att jag igår fick en till kompis i Johnny.
Tack Eva och alla ni andra som jobbar med projektet Stallkraft

1 kommentar:

  1. Tack Jan!
    Roligt att få läsa. I juli åker vi till Almedalsveckan för att berätta för många fler om vårt arbete. Vi jobbar för högtryck med att hitta ekonomisk och organisatorisk lösning för framtiden då vi nu går över från projekt till reguljär drift.
    Eva Bergström

    SvaraRadera