fredag 14 maj 2010

Görtzen och Bergman

Oh dessa fantastiska män som vet hur man bygger en skola !!,länk
Återigen!
Jag tror inte det är sant när jag läser deras brev. Behåll organisationen men vi skall använda mindre förändringar som smöjmedel. Produktionsstyrelsen hinner inte mer än fatta ett beslut om en framtidsvision beträffande Värmdöungdomarnas utbildning.
Så går Görtzen och Bergman ut med ett meddelande som produktionsstyrelsens representanter. Vi får väl vid det här laget se dessa två herrar som ett radarpar inom politiken.
I så fall Anders Bergman vart tog liberalismen vägen?
Nu är det inte det som är det viktiga. Dock måste jag ju ställa frågan: Lärde sig inte dessa herrar något under utbildningsdagen vid Siggesta,länk.
Där framkom ju tydligt Haninges framgångsrika recept:
1: att jobba över blockgränser
2: att se över organisationen. Haninge hade behållit förvaltningsorganistionen.
3: att utifrån ovanstående 2 attsatser avgöra huruvida Värmdös organisationsmodell skall förändras eller ej ser jag som en självklarhet.
Att förutsättningslöst gå ut och säga att organisationen skall vara orörd. Den skall bara smörjas lite, är ju en fruktansvärd misstolkning av vår gemensamma studiedag på Siggesta, se ovan.
Ja i så fall lär det ju gå ännu fortare (åt skogen), det lär ju göra så när olja kommer in i maskineriet.
Det behövs ett djupare kirurgiskt ingrepp i organisationen än bara lite smörjmedel.
Ta föräldrar och lärare på allvar! Det gäller samtliga oss politiker och inte bara dessa två herrar som i och för sig åter har visat hur pålitliga de är.
Med all respek för demokratin och "min" egen Allians, har vi trots allt även ett val att hantera så mina herrar spring nu inte så fort och lär er stava till ödmjukhet.
Ibland känns det bara bra att kunna skriva, det man vill och behöver, utan att Görtzen har möjlighet att gå ut med gruppmail för att få mig tyst. Apropå Liberalism.
Jan Dolk
PS
"Nu trodde Görtzen att han hade något att säga och han sa det, Bergman höll åter med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar