fredag 4 juni 2010

Än finns det hopp !


Skoldebatten fortsätter !

Jag besökte kommunalfullmäktiges skoldebatt i tisdags, konstigt vore det annars, jag tillhör ju denna ibland något konfunderande församling.
Med min inställning om skolpolitiken och dess följder, hade jag redan från start bestämt mig för att inte förvilla debatten ytterligare genom att "lägga mig i" en debatt som åtminstone för mig kom att på något sätt bli positivt underlig.
Den som menar att det här låter lite konstigt, håller jag gärna med.
Men förväntningarna kom ju lite på skam, förväntningarna från många håll var säkert att "rent krig" skulle komma att råda.
Fallet blev annorlunda i debatten blev det snarare så att Alliansen tackade oppositionen för de förslag som lades och därmed lyckades vi på något sätt backa oss ur en besvärlig situation.
Utbildningsansvarig Peter Bondesson åberopade redan från debattens början de positva resultat som kommit ut av tidigare beslutade åtgärder.

Strongt Peter !

Skall bli ytterst intressant och följa höstens resultatförändringar, jag har en känsla av att takten i de positiva resultat som visat sig genom det förändringsarbete som pågår kan komma att öka väsentligt.
Låt oss nu inte låsa oss i prestigen lyft blicken, arbeta över både block- och partigränser för våra uppdragsgivares bästa m a o för alla som bor i vår underbara kommun.

Ha det nu så bra och ta hand om er.
Jan Dolk
PS
Redan som mycket liten kom jag underfund med att jag inte var ensam på denna jord. Den tanken gav mig något!

Andra bloggar: Mårtensson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar