onsdag 26 oktober 2011

Stallkraft igen.



I tidigare bloginlägg har jag ondgjort mig över nedläggningen av Stallkraft!! Detta efter att ha hört med föreningsrådets Lotta och en av användarna Sussie. Jag fick helt korrekta uppgifter! Stallkraft finns inte längre! Kommunen har inte råd! Stallkraft var och är till för barn med alternativbegåning. Vi kan nu även konstatera att barn med funktionshinder inte längre har möjlighet till sin kanske enda hobby och meningsfylda sysselsättning förutom skolan. Kommunen har inte råd! länkJag bara undrar: Vi har inte råd med att stödja människor till ett menings- och glädjefyllt liv, människor som inte har samma möjlighet som kanske Du och jag har. Var vänlig gå till Dig själv, sätt Dig in i en situation där Du är funktionshindrad eller på annat sätt inte kan delta i ett vardagligt liv utan hjälp. Är det då bara pengar som skall avgöra Din livssituation?

Jag menar: Nej!

Det går inte an att vissa politiker ljuger sig fria från detta faktum. Skäms och gå ut till dem det berör och be om ursäkt, åtminstone för att ni ljuger. Viktigare här i Värmdö att tillse att de som redan har får mer genom de skattesänkningar som dom blir tillgodogjorda. Jag vet att det går att sänka våra skatter och trots det behålla de aktiviteter som är nödvändiga för vissa av oss som kom till världen annorlunda. Se till att sätta Ditt fifflare och skattebrottslingar så har vi mer än nog för denna finansiering. Ja vissta ja ! Jag höll på att glömma bankerna, se till att dom klara sitt eget "skit" innan dom mockar i andras stall med skattebetalarnas pengar.

Det var allt för denna gången.

Hälsar Jan Dolk.

PS. När jag var fjorton år var jag kär i en flicka, hon lärde sig rida på Enskede ridskola. Det innebar att även jag började rida, jag var jätterädd, men modet höll jag uppe, jag ville inte gärna visa att jag var rädd. Hur skulle det sett ut? Tänk er bara att kunna övervinna denna lilla rädsla och jämför det med vad en människs som inte alltid klarar vardagen, känner när den övervinner sina hinder.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. suck,, skall vi gå dit igen ?? Pengarna till stallkraft har funnits hela sommaren. Dvs kommunen "har haft råd" hela sommaren. Stallkraft har inte kommit in med en komplett ansökan. Punkt... inget annat.... Om du nu måste komma med dessinformation så gör det bättre än detta... När det gäller Evlinge så är det en verksamhet som lägger ner för att det finns inget underlag för fortsatt verksamhet.....

    SvaraRadera