måndag 21 juni 2010

Hoppsan Skurubron igen

Tro´t eller ej, tala om rondellhundar eller pudlar.
Idag läser jag i mitt i Värmdö att Monica Pettersson och Lars-Erik Alversjö menar att ModeraternaVärmdö vill ha Skurobron finansierad av staten d v s Vägverket.
Jag tror inte att det är sant, när Jonas Nilsson en gång för två år sedan ställde sig på barikaderna tillsammans med Erik Langby och formligen skrek ut att medborgarna i Nacka och Värmdö skulle vara med och finansiera bron med broavgifter d v s en extra pålaga för oss i Nacka och Värmdö, då var det ingen tvekan om vad Pettersson och Alversjö hade för uppfattningar, visst höll de med Nilsson, Nu när det närmar sig val drar man sig inte för att göra en så kallad pudel och lämnar åter Herr Nilsson i sticket.
I och för sig menar jag att det är riktigt bra att Pettersson och Alversjö ändrat sig, men säg inte att ni alltid har haft den uppfattning som ni idag deklarerar. Det hedrar er dock att ni lyssnat på medborgarna i Värmdö och ändrat er. Det jag däremot tycker är tråkigt, är att ni inte höjde era stämmor i tid så att den då valde ledaren i det här fallet Jonas Nilsson, visste vad han skulle rätta sig efter.
Nej i stället låter ni honom chavotteras och tvingas till avgång!
Personligen var jag ingen anhängare till Nilssons politikiska framfart, vilket jag även gav uttryck för i olika sammanhang. Frågorna då gällde framför allt Ekbacken vid Fågelbro, Hemmesta torp och Skurubron samt inte minst den nya icke politiskt förankrade organisationen.
Det är ju inte alltid så roligt för en politiker och läsa i tidningen om, vad han eller hon skall tycka vid nästa kommunalfullmäktige möte, man kanske rent av vill tänka själv.
Men i övrigt ha det så bra
Jan Dolk
PS Kommunstyrelsen är en sorts förhandlingsorganisation där man kan säga att en vinst är bra, men någon annans förlust är heller inte att förakta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar