tisdag 29 juni 2010

Sommar, sol och ledighet.


Jag har bestämt mig ! (Någon har lagt vantarna på stockarna det var lättare så emedan stockarna var för tunga!)
I morse var jag åter ute på en stavgångspromenad i Storskogen, jag har bestämt mig för att göra det varje morgon under sommaren, alltså att ta en stavgångspromenad på c:a 7 kilometer, nu tar jag inte bara en stavgångspromenad, jag brukar även göra lite gymnastiska rörelser på vägen. På ett ställe längs banan finns det några yxhuggna bänkar där jag faktiskt kan stanna upp och göra lite situps, det skall vara bra för magmusklerna säger de som vet. Jag tror att det är bra med lite motion över huvud taget, vilket då på tal om huvud skulle innebära att man även eventuellt skulle ha möjlighet till lite bättre hjärnverksamhet om man håller igång.
Jag har bestämt mig för att genom motion försöka bli en bättre människa, stanna upp lite ibland och tänka efter.
Men å andra sidan tänker man efter; hur roligt är det om man är politiker på Värmdö?
Alla beslut har ju inte varit de rätta, det vill säga om man tänker efter.
Utifrån det resonemanget; Kommer jag då åter att sälla mig till många andra Värmdöpolitiker? Att inte tänka efter före? Jag vill egentligen inte det!
Men det är ju så bekvämt att bara följa med mängden, just den där mängden som i alla fall leds av någon, men jag vet inte vem det är som leder mängden på Värmdö, för mig är det ett problem, så jag kommer nog även i fortsättningen försöka tänka själv och lyckas jag vara någorlunda konstruktiv i dessa mina försök, kan jag kanske vara med om att påverka den som leder mängden.
Nåja nu ser vi fram emot en solig och skön sommar med lagom värme och jag önskar alla på Värmdö en härlig Sommar, ja alla i hela Sverige varför inte alla i hela världen, nåja nu har dom ju inte sommar i Australien.
Ha det nu så bra
Jan Dolk
PS
Var det Vämdöbostäders ordförande Naessen som sa?: Det finns ingen bostadsbrist på Värmdö idag - det är bara ett rykte som sprids av människor som inte har någonstans att bo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar