söndag 20 juni 2010

Sporthallen


Det får inte vara för sent!

Idag var jag som vanligt ute på min stavgångspromenad i Storskogen, ni vet den där skogen som ligger precis intill Värmdövallen. Tänk vilket bra beslut för våra ungdomar att vi fick denna idrottsarena dessutom så nära ett stort friluftsområde med möjligheter till skogslöpning av olika karaktärer och naturligtvis även möjligheter till motion av vardagligare slag som exempelvis stavgång eller vanliga promenader.
Jag ser framför mig ett Lillsved med centralt läge i Värmdö. Varför då inte lägga sporthallen i anslutning till Värmdövallen? För er som inte riktigt vet vad Lillsved är så är det en både stor och vacker idrottsanläggning ute på just Lillsved. En gång i tiden var Lillsved moderanläggning till Bosön, det vill inte säga lite.
Min uppfattning är; skall det byggas en sporthall skall det vara i anslutning till ett område av karaktär Värmdövallen en anläggning som ger möjlighet till en framtida utbyggnad med minimalt störande för våra innevånare.
Tänk vilken PR för vår kommun, här kan de flesta idrotter förenas på en och samma plats.
Jag ber oss, vi som fattat beslutet att tänka om. Vi får inte ge oss för partipiskor, vi måste våga framföra våra idéer, våga ha visioner i en politisk gärning.
Som alliansare tror jag att vi inom alliansen, genom ett ändrat beslut efter att ha lyssnat på medborgarna skulle få stöd och ett ökat förtroende av de många människor som berörs av tidigare beslut.
I övrigt ha nu en bra midsommarvecka och ta hand om er.
Jan Dolk
PS
Varför låta prestigen styra, när man kan vara envis ändå. Var det nå´n som sa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar