tisdag 29 juni 2010

Nej inte nu igen/ skolan

Till höger en fungerande skola från 50-talet med besökande elever på 2010 talet

Brunns skola !!!
Dröm om min förvåning när jag idag läste NVP och genom en artikel, länk att ytteligare en mycket kompetent person sagt upp sig. Jag vet inte riktigt vad det beror på, men min utgångspunkt för det jag skriver är är att jag är ledamot i produktionsstyrelsen på Värmdö och jag känt mig mycket nöjd med det som Magnus Persson presterat inom ramen för sitt ansvar. Vad jag kan förstå har han under sin korta tid som rektor varit med om att vända en trend till något riktigt positivt. Jag har hört att han dessutom är omtyckt av både lärare och elever samt föräldrar, just för de resultat han presterat. Jag ser det som ytterligare ett missöde inom skolpolitiken på Värmdö. Vi i produktionsstyrelsen och självklart även utbildningsnämnden måste ställa oss frågan eller frågorna; Varför vi i Värmdö har så svårt att behålla kompetenta människor i vårt kommunala arbete?
Ja läget är som det är och jag vill genom min blogg önska Magnus lycka till i sitt framtida värv.

Ha det

Jan Dolk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar