fredag 18 juni 2010

Sporthall Grantomta.


Är tagna beslut skrivna i betong eller?
Hej på er, nu är vi där igen Sporthall vid Grantomta eller inte?
Min personliga uppfattning är att sporthallen är helt felplacerad. Inom området Grantomta menar jag att det hade räckt med en gymnastikhall.
Däremot anser jag att vi skall kunna bygga en riktig sporthall med mått anpassade efter det idrottsliga regelverket, men då på annan plats.
Det är ingen hemlighet att jag på ett tidigt stadium, redovisade min uppfattning att en större sporthall borde ligga i närheten av Hemmestaskolan och därmed även Värmdövallen.
Mina önskemål då, var att kommunen skulle friköpa den så kallad Bygg Oles tomt, alternativt skulle hallen förläggas över tennisbanorna och en del av gärdet bakom Värmdövallen.
Jag menar att då skulle vi få en enhetlig sportanläggning värd namnet. Våra gästande idrottsklubbar skulle då även ges möjlighet till omkläddningsrum och andra faciliteter som behövs vid olika idrottsarrangemang.
Dessutom tror jag att man skulle förenkla för Värmdö IF att driva sin cafeteria eller varför inte en liten restaurang i lokalerna.
Jag gav då uttryck för min uppfattning och står naturligtvis fortfarande för det jag sa då, om det nu är någon som lyssnar?
Tillägg: Jag gick idag 19 juni förbi Värmdövallen och kunde då notera att det mycket väl finns två mycket bra alternativ till, varför inte använda den gamla grusplan i skogen och därmed få en snygg sutterängläktare från hallen till Vallen även platsen där en ful asfalterad basketplan finns mellan Hemmestaskolan och Värmdövallen ger möjlighet att bygga en sporthall av föreslagen Grantomtatyp.
Kanske finns det möjlighet att tänka om? I så fall gör det nu!
Våra idrottsplatser börjar likna våra Centrumplatser, de är alldeles för splittrade.
Ha nu en bra helg och gemensamt kan vi väl gratta de unga tu som ingår äktenskap i morgon
Jan Dolk
PS
Boris Jeltsinn lär ha sagt: "I åratal har Sovjetunionen stått på randen till en avgrund. Nu kära medborgare är det hög tid att ta ett steg framåt."
Ja jag säger då det.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar