fredag 11 juni 2010

Värmdö kommuns politiker.


Äntligen en rimlig betyssättning av oss politiker!

Tack Lars-Gunnar Nilsson för Ditt nya grepp att betygsätta oss politiker, det är både spännande och tillräckligt irriterande, för att åtminstone jag skall tycka att det är riktigt bra. Ett riktigt bra grepp, vad jag förstår är det många av oss som läser Din blog.,länk
I helhet är Din blog riktigt bra och den blir inte sämre av en uppföljande betygssättning av oss politiker dessutom vågar jag påstå att Du är mycket träffsäker i Dina omdömmen.
Kul att några av oss medborgare vågar sticka ut och säga vad de tycker och menar om oss politiker.
Det behövs sannerligen!
Jag vill även ge en eloge till de föräldrar som varit och fortfarande är kritiska till politikernas hantering våra elevers utbildning. Synpunkterna har varit många och stundtals mycket konstruktiva och berättigade. Jag menar att denna kritik hjälpt oss politiker att äntligen ha börjat förstå vilka våra uppdragsgivare är.
Därmed är det inte sagt att det fortfarande finns fossiler som mer sitter i politiken för sin egen skull än för kommunens bästa.
Jan Dolk
PS.
Citat Anders Bergman Fp? "Jag sa verkligen inte allt som jag sa!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar