söndag 18 april 2010

Sagt om skolan/jag kan inte fatta.


En femtiotals skola innifrån.
Snälla Elisabeth Dingert,
Du skriver i en debattartikel att Du inte kan fatta att rektorerna inte får eller kan arbeta tillsammans. Det är ju Du och Din kollegor bl a Monica Pettersson Din företrädare i gynmnasienämnden som omöjliggjort detta. När jag även i det här fallet sade ifrån och drev frågan om ett närmare samarbete med friskolorna i Värmdö bland annat Lemshaga, blev ju resultatet att man inte lyssnade utan tystade mig. Jag hade vid tillfället varit i kontakt med nästan alla Värmdös friskolor och samtliga var positiva till ett närmare samarbete. När det sedan kom till beslut var det ju som vanligt M,s överheter Jonas Nilsson och Monica Pettersson som lät partipiskan vina och Du säger att Du inte kan förstå.
Jag menade dessutom att man kunde gå ytterligare ett steg och det var att starta det Modiga högstadiet tillsammans med Lemshagas grundare Peder Wallenberg, jag hörde inga glada tillrop då heller varken från Dig eller den Moderata ledningen, men många av svansviftarna kom ju då som nu och säger att jag har och hade rätt, men om vi håller med Dig är vi rökta.
Elisabeth Dingert förvanska nu inte verkligheten.
Frågan är fortfarande; Vad håller vi på med?
Jag skrev för drygt ett år sedan om den Moderata lögnen med anledning av en artikel undertecknad av Hans Ove Görtz författad av Per Naess, låt mig slippa upprepa detta.
Du är för bra för det!
Jan Dolk
PS
Hur underbar vore inte politiken om man slapp löftena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar