torsdag 15 april 2010

Tack alla människor!

Skrivet "Mitt i Värmdö",
jag gjorde ett uttalande förra veckan för tidningen Mitt i Värmdö, själv tycker jag att artikeln som sådan är bra och att yttrandefriheten härigenom även får ett politiskt genomslag i Värmdö kommun.
Tack alla ni som jag mött på gatan, träffat som grannar och i föreningssammanhang, ja alla ni som stött mitt uttalande om ett blocköverskridande samarbete, tyvärr inrymmer inte artikeln i Mitt i Värmdö de alliansnamn jag även gav uttryck för, trots det är det skrivna helt OK för mig. Jag har hitintills inte träffat en människa som har anklagat eller påstått att jag har fel i min önskan om ett blocköverskridande politiskt arbete som sagt snarare tvärtom. Ibland kan det dock vara lite jobbigt att vara som jag och andra människor i min situation som försöker att hålla sig till den objektiva sanningen.
Det kostar på; därför blir man än mer tacksam och glad över vardagsmänniskans rektioner.
"Kul att Du vågar, fortsätt i den riktningen Janne, vi håller tummarna."
Ja så är det, människan på gatan som vi politiker säger oss arbeta för, reagerar faktiskt på vad som man tror är rätt eller fel. Det glädjer mig i allra högsta grad, jag som trodde att vi levde i ett "identitetslöst" samhälle där ingen vågar eller vill uttrycka sin vilja, ett samhälle där vi som medborgare bara följer med strömmen. Jag är idag glad över att jag möjligtvis hade fel i min teori om det "identitetslösa" samhället.
Tro mig, inte minst politiker inom alliansen, har kommit med glada och konstruktiva tillrop med anledning av mitt uttalande i "Mitt i Värmdö".
Väck med prestigen och låt oss jobba för Värmdös bästa!
I morgon säger väderleksrapporten att det skall bli kallt och snöa, dess större anledning finns det för oss att hålla om och av varandra, så ta då Din partner i hand och gå en promenad.
Jan Dolk

PS Vem sa att: Vilken hare som helst kan nosa ett dött lejon i rumpan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar