torsdag 1 april 2010

Bedrägligt vilka kompisar/Skurubromaffian.

Ekonomiska brottslingar eller?
Hej Du som läser min blog, hoppas att det är en och annan icke politiker.
Taktik går före demokrati!
Jag har under det gågna året känt mig föranledd att kritisera både Erik Langby och Jonas Nilsson för deras beteende som envåldshärskare inte minst i skurubrosfrågan.
Tyvärr har dessa båda kompisar, tydligt och klart stöttning av människor högre upp i hierarkin.
Jonas är för närvarande VD för blomsterhandlarna inom Årsta Partihallsområde.
Det är intressant att notera att inom detta område importerades narkotikaklassade medel för 38 millioner kronor för några månader sedan.
Jag tror inte att Herr Nilsson, Jonas alltså, låg bakom denna import, men det intressanta är vad han har gjort för att stoppa denna och andra avarter av handel inom detta område.
Det omtalade området är känt för sina svarta affärer och kartellbildningar, en struktur som till stora delar är sanktionerad av färskvarukartellerna med Axfood i spetsen.
Jag ställer nu frågan vad har Jonas och hans svansviftande kollegor gjort för att minimera samhällets förluster av de milliarder kronor som fuskas bort ?
Mitt svar är: Ingenting!!!
Det är en skam utan like att demokratin kan köpas för pengar, svarta eller vita spelar ingen roll.
Vad säger tidigare Generaldirektören Holgersson på kokurrensverket eller varför inte tidigare näringslivsminister Per Westerberg (Svea rikes talman).
Att Ekobrottsmyndigheten är tvingad att hålla tyst, kan jag till viss del förstå.
Jag refererar till Statens offentliga utredningar 98:1998.
Dessutom till boken Antonisa revansch, där författaren ekonomijournalisten i Svenska Dagbladet Bengt Eriksson enligt egen utsago inte fick skriva hela sanningen.
I stället blev det en sanning som mer eller mindre gör en ekobrottsling till brottsoffer.
Mycket för att rädda en förskingrerska inom Stadsmissionen.
Det som händer och har hänt det svenska folket genom dessa kompisbindningar är minst sagt åt ............
Enligt utredningar föranledda av denna gigantiska korruption. så kostade det en prishöjning på det ifrågavarande sortimentet 17.2 % på ett "cashflow" av 66 milliarder, vilket naturligtvis kunde rädda ett konkursutsatt företag.
Så vi Värmdöbor som förfäras över vårt eget styre förfäras icke, ty det är inte bättre i andra delar av landet tyvärr ej heller på andra nivåer.

Hoppsan vilka nätverk det finns !
Ha nu en Glad Påsk och ta hand om varandra
Jan Dolk
PS
Efter fyrtio år som M-väljare. Det fanns någonting hos Moderaterna som jag gillade, jag önskar att jag kunde komma ihåg vad det var.
Detta sagt av någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar