måndag 12 september 2011

Apropå förfördelade fosterbarn





Tack snälla ni för Rot och Rut


Hej på er.


Vaknade på min parkbänk i morse, av att en mänsklig hand rörde vid mig och lade mitt lakan till rätta. Lakanet för natten var gårdagens Svenska dagblad.


Det stod lite om Rot och Rut i tidningen.


Jag vill framföra mitt varma tack till Rot och Rut för den nytta jag har av er. Möjligtvis hade det varit ännu bättre om jag blivit lite rättvisare behandlad i ett tidigare skede av livet, då hade jag kanske inte kostat så mycket som jag gör nu. Man kanske skulle tänka efter och låta mer resurser gå till utbildning och omvårdnad av de människor som verkligen behöver allas vår omtanke och stöd.


Min vän som rörde vid mig och la mitt lakan tillrätta, önskade inte få betalt, så sanningen att säga kunde jag inte tillgodogöra mig min rätt till Rutavdrag, den här gången heller.


Eftersom parkförvaltningen står för bänken och dess reparationer, får jag tyvärr helle inget Rotavdrag. Ha det nu så bra alla ni som inte har det så bra.


I morgon kanske jag får plats i S:ta Clara kyrka, här finns det madrasserade bänkar och kanske lite fika på morgonen. Kanske jag till och med får ett nytt lakan till natten. I rättvisans namn hoppas jag då på en Dagens Nyheter.


Ta hand om er


Bänke på bänken.


PS.


Ta hand om er och försök nu att lita på varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar