söndag 11 juli 2010

Geijer/Littorin


Det här är jobbigt!

Trots allt måste man sätta allt i relation till själva förseelsen återigen visar det sig att vi människor inte är ofelbara, men det tråkiga är att när lagstiftarna själva ser sig för men än andra och menar att de kan överträda regelverket medan de i riksdagen sitter och trycker på sina knappar och önskar högre straffsatser på de brott de själva är i full gång med.
Det är det stora problemet!
För mig är inte problemet att någon ensam människa går och köper sex för mig är det mer en fråga om vad har egentligen denna människa för inställning till andras behov av att exempelvis köpa sex.
Littorin Du sitter själv i en regering som har ökat straffsatserna för detta "förfärliga" brott som sagt för mig är det problemet.
Det här är ju inte första gången någon inom riksdag och regering köpt sex, för något år sedan försökte ju några numer äldre damer att få sin rätt prövad. De hade sålt sex till riksdags och regeringsledamöter genom en kopplerska som dessutom hade mage att sälja minderåriga flickor till till dessa celebra herrar.
Affären kom att kalls Geijeraffären, den tystades relativt snabbt, men visst gick drevet.
Det tråkiga i hela denna historia var ju att under min och vår allians tid, dessa flickor när de sökte rätt.
Inte fick det!
Vad hade Du Littorin då för åsikt?
Tro mig Sven-Otto, jag vill inte missa en duktig regeringsledamot för detta Ditt regelbrott.
Det finns saker som döljs på annat håll i vår regering som väl nog kan anses vara värre än Ditt övertramp.
Ingen av oss människor är snövita, jag är ej heller en människa som kan sätta mig till doms över andra människor i ett personligt svårt läge.
Eller som en mycket God vän och Moderat sa till mig: Kasta första stenen den som är oskyldig.
Men trots allt Sven-Otto Du kan inte mena en sak för andra och en annan för Dig själv.

En bra analys av läget hittar vi här,länk
Ta hand om Dig, Du är inte den ende som råkat ut för ett drev.
För övrigt är frågan fortfarande öppen !!!!!!
Jan Dolk
PS
jag är född ödmjuk, men det gick över, och med ålderns rätt tillåter jag mig tycka att vara ödmjuk ändå inte kan vara helt fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar