söndag 7 mars 2010

Ekbacken lever !


På värmdö finns det en vacker Ekbacke, belägen i Fågelbroområdet!
Det är ett område, ett paradisiskt område för barn och äldre att leka i. Jag var där för att se och lära, ett antal fastighetsägare inom området hade då protesterat över att det på denna vackra plats skulle byggas ett antal villor.
I sanningen namn måste jag säga att marken ägs av exploatören NCC, ja ni vet det där företaget som i rätten fälldes för kartellbildning.
Vet ni vad ? Ett sånt företag har enligt min mening förbrukat sin rätt till att få verka på en marknad.
Så ni inom planeringsenheten stå nu upp, visa lite kurage och säg nej till denna gigantiska profitör och miljöförstörare. Det var en mans beslut, den tidigare kommunstyrelsens ordförande som ledde till löftet att NCC skulle få förstöra platsen med sina byggnadsplaner.
Genom folks engagemang, lever fortfarande frågan och det finns alla möjligheter att åter försvara och bevara en vacker plats i en vacker kommun.
Glömde jag att säga; Även i Norge drivs nu en rättegång mot NCC, ja just det kartellbildning. Jag tror att vissa intressanta styrelseförändringar även ägt rum.

Den här regeringen sa sig vara emot monopol och ville ha valfrihet. Jag lär återkomma ifrågan

Ha nu en bra dag

Jan Dolk

Hört på stan; "Byggnadsnämndens ordförande jämförs med "Dennis the menace", precis som det inte räcker med att han jämförs med sig själv."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar