tisdag 23 mars 2010

Gustavsbergsbadet


Kommunal sprit ?
Hört på stan att ordförande för Gustavsbergsbadet vill ta till spriten! för att rädda badets ekonomi?
Har Värmdö kommun en spritpolicy eller inte ?
Åtminstone var jag med när komunalfullmäktige tog beslutet, nu verkar det som om det inte finns något beslut.
Kan detta vara möjligt? Sov jag när man röjde undan beslutet ?
I så fall varför väckte man mig inte, eller är det så att man önskade tysta mig den här gången också.

I vilket fall som helst stå på Dig Clarence Örhammar säg nej till sprit i badet, det gör jag.
Dessutom menar jag att kommunala bad, inte skall konkurrera med barer och andra utskänkningsställen.
Det skulle se för illa ut med kommunal sprit men å andra sidan skulle det påminna om den "gamla goda" tiden i Öststaterna, möjligtvis nostalgiskt intressant.
Men på Värmdö har vi en borgerlig allians eller?
Fredrik, länk hänvisar till Mårtenssons inlägg, länk.

Ta hand om er
Jan Dolk
PS. På grund av den nuvarande ekonomiska krisen, måste ljuset i slutet av tunneln släckas under helgerna.

Hoppsan senast hört; Görtzens öveklagande drogs tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar