tisdag 9 mars 2010

Jag gillar Rut men inte hennes avdrag

Åter till Ruts avdrag,
jag har fått kritik från många som menar att Rutavdraget är bra för att det minimererar svart jobben i en svart sektor. Jag tror inte på det, men däremot finns det både människor och företag som genom Rutsavdragets konkurrensfördelar drar nytta av situationen.
Däremot är det ingen hemlighet att jag är för Kristdemokraternas vårdnadsstöd och det är min övertygelse att man genom en utveckling och översyn av vårdnadsstödet kan införliva mycket av Ruts tjänster.

Då skulle man mer se till behovet av hjälp till stöd i stället för behovet av hjälp till avdrag.
Ha en bra afton

Jan Dolk

PS
Sagt av tidigare KSO: Jag vill inte ha några jasägare omkring mig. Jag vill att var och en säger sin mening även om det kostar honom jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar