söndag 21 mars 2010

Välgörenhetskonsert


Tack alla ni som bidrog till dagens höjpunkter!
Det började med alla barn i en fantastisk familjegudstjänst, ni som inte var där skulle bara ha hört.
Sedan kl 16.00 kom Hans Edler med sin orkester och vokalister ut i fullt klös, det var nostalgi så det räckte, kyrkbänkarna knakade av allt gungande.
Jag känner mig priveligierad som fått vara med om att arrangera detta och inte minst med tanke på ändamålet med konserten.
Det är även underbart att så många vänner och kamrater kunde närvara, inte minst var det en hel del skolkamrater från förr som var med och rockade loss.
Det blev som jag sa till vår kyrkoherde; "Idag bli det fullt ös i vår kyrka, från morgon till kväll."
Jag tackar alla som deltog och gjorde detta till en minnesrik dag.
Förmiddagens intäkter gick till verksamheten för barn och unga. Eftermiddagens konsert gick till funktionshindrade barn i Värmdö kommun.
När Din kommun med medintressenter gör något liknande.
Hör av er till mig och min hustru, vi kommer gärna.

Vi har en värld, vi är en mänsklighet och tillsammans tror jag att vi utgör en enda själ och i den själen vill jag att det skall finnas en god vilja.
Kanske något att tänka på?

Ta hand om varandra

Jan Dolk
PS
Så länge Du finns tror jag på en framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar